Převodovka ASG je pro tří- i pětidveřové Citigo dostupná s oběma nabízenými motory (1,0 MPI o výkonu 44 kW a 55 kW) a se všemi výbavovými stupni. Pro Citigo se robotizovaná převodovka dodává výhradně v kombinaci se systémem ESP za 17 500 korun; pro Ambition a Elegance (mají ESP standardně) pak za 12 500 korun.

Robotizovaná převodovka má pět rychlostních stupňů a ovládá se jako běžná samočinná převodovka – na kulise páky najdete režimy D, N, R; řadit lze i sekvenčně. Technicky nejde o klasický „automat“, ale o běžnou manuální převodovku, která je však ovládána elektronicky. Robotizovaná nebo také automatizovaná převodovka má dva pedály (brzda a plyn), „schovaný“ spojkový pedál ovládá řídící jednotka.

Citigo s robotizovanou převodovkou ASG

Citigo s robotizovanou převodovkou ASG

FOTO: Škoda Auto

ASG poskytne v případě tříválce s výkonem 44 kW kombinovanou spotřebu paliva 4,4 l/100 km, s manuální převodovkou je laboratorně naměřený údaj o zanedbatelných 0,1 l horší.

Robotizovaná převodovka nabídne horší zrychlení z nuly na 100 km/h – v případě slabšího z nabízených motorů je to 14,1 s (manuální převodovka) a 15,3 (ASG).