Novou platformu MQB, která unifikací při vývoji ušetří koncernu obrovské peníze, budou v rámci koncernu Volkswagen využívat čtyři značky – Audi, Seat, Volkswagen a Škoda. Vždy půjde o modely s motorem uloženým vpředu napříč a o segmenty A0 (fabia) až B (octavia, golf).

Na stejné platformě tak budou stát jak malé modely, tak rodinný sharan či model střední třídy passat. Koncern už v minulosti využíval identických platforem (PQ25, PQ35 a PQ46), na kterých byly postaveny různé modely, nyní se ze tří platforem stala jedna.

Audi A3 (2012)

Audi A3 (2012) "jezdí" na platformě MQB. Stejnou má i nová generace Octavie.

FOTO: Audi

Výhodou nové platformy je možnost vyrábět všechny modely na jedné výrobní lince, jakkoliv jsou rozvory náprav a rozchody kol rozdílné. Modulární platforma MQB nabídne vývojářům velkou flexibilitu: rozvor náprav, rozchod kol, velikost kol a poloha sedadel mohou být různorodé. Naopak kupříkladu vzdálenost pedálů od středů kol je vždy stejná kvůli totožné konstrukci přední části vozidla.

Motor vpředu napříč

V rámci platformy MQB se pod kapoty dostanou jednotně uložené motory. Nová je řada zážehových motorů EA211 (45 kW / 60 k až 110 kW / 150 k). Nakloněním bloku motoru o 12 stupňů se sníží přední převis. Další novinkou je u čtyřválcových motorů odpojování válců (ACT – Active Cylinder Deactivation). Naftové motory budou zastupovat motory s výkonem 66 kW / 90 k až 140 kW / 190 k. Výhodou nové platformy je i snazší instalace verzí na zemní plyn, elektrických verzí či hybridů.

Nová platforma pomůže snížit hmotnost nových automobilů, například v případě sedmé generace golfu by to mělo být až o 60 kilogramů.

Novou platformu jako první začala využívat nová generace Audi A3, v září bude představena sedmá generace Volkswagenu Golf (začal se vyrábět v pondělí tento týden). První škodovkou, která bude postavena na MQB, bude třetí generace Octavie, která už je hotová a čeká na svoji světovou premiéru. Její výroba by měla podle neoficiálních informací začít letos na podzim.