Hlavní obsah

Nissan chce s luxusní značkou Infiniti získat v Číně podíl deset procent

Japonská automobilka Nissan Motor Co. Ltd. chce do roku 2016 ztrojnásobit prodej své luxusní značky Infiniti a získat s ní desetiprocentní podíl na čínském trhu s luxusními vozy, kterému nyní vévodí Audi a Mercedes-Benz. Uvedla to automobilka při otevření centrály značky Infiniti v Hongkongu.

Článek

Infiniti je první globální automobilovou značkou, která otevřela svoji centrálu v Hongkongu. I tak však patří mezi opozdilce ve vstupu na čínský trh, protože zde plánuje zahájit výrobu až v roce 2014. V současnosti má na čínském trhu luxusních aut Infiniti podíl tři procenta.

V loňském fiskálním roce se v Číně prodalo jen 19 000 vozů Infiniti. Audi zde loni prodala více než 300 000 vozů. Většina vozů Infinity se nyní vyrábí v Japonsku, ale Nissan plánuje výrobu také ve Spojených státech, Evropě a Číně, aby podpořil růst a zmírnil negativní dopad vývoje směnných kurzů.

Konkurenční automobilky Audi, Mercedes-Benz a BMW vyrábějí své vozy v Číně. Ta je největším automobilovým trhem světa a na dovoz aut jsou zde cla 25 procent.

Nissan vyrábí v Číně jiné modely ve spolupráci s místním partnerem Dongfeng Motor Group. Automobilka uvedla, že plánuje v závodech Dongfengu vyrábět i modely Infiniti.

Nissan v loňském fiskálním roce prodal celkem 146 000 vozů Infiniti. Jeho cílem je podle agentury Reuters zvýšit v letošním roce prodej o 50 procent a do roku 2016 zvýšit celosvětový prodej modelu na 500 000 vozidel.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám