Růst táhnou především masovější značky, jako jsou Audi, BMW a Mercedes, které se často objevují jako manažerské vozy ve firemních vozových parcích. Samotný segment luxusních vozů zaznamenal letos proti rekordnímu loňskému roku pokles o třetinu na 81 prodaných aut.

Na dvojnásobek se proti roku 2007 letos zvýšil například prodej Ferrari a trojnásobný nárůst zaznamenalo Porsche. Naopak Lexus prodává zhruba stejně jako před krizí a Jaguaru dokonce prodej o třetinu poklesl.

Rolls-Royce, který je téměř synonymem pro nejluxusnější auta, si letos zatím pořídil jeden zájemce. Loni s britskou ikonou v německých rukou odjeli za celý rok čtyři majitelé. V krizových letech 2009 a 2010 se přitom značce v tuzemsku nebývale dařilo, když prodala osm respektive 12 vozů ročně.

Luxusní vozy tvoří spolu se sportovními auty jen necelé jedno procento tuzemského trhu s novými osobními automobily. Od ledna do března prodej osobních aut stoupl o čtyři procenta na 43 529 vozů.