Hlavní obsah

Zájem o prémiová vozidla roste, je vyšší než před krizí

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Prodej vozů prémiových značek roste a je vyšší než před ekonomickou krizí. Za letošní první čtvrtletí se poptávka proti loňsku zvýšila v průměru téměř o desetinu, proti začátku roku 2007 pak až o dvě pětiny. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

Foto: maž, Novinky

Audi A8

Článek

Růst táhnou především masovější značky, jako jsou Audi, BMW a Mercedes, které se často objevují jako manažerské vozy ve firemních vozových parcích. Samotný segment luxusních vozů zaznamenal letos proti rekordnímu loňskému roku pokles o třetinu na 81 prodaných aut.

Na dvojnásobek se proti roku 2007 letos zvýšil například prodej Ferrari a trojnásobný nárůst zaznamenalo Porsche. Naopak Lexus prodává zhruba stejně jako před krizí a Jaguaru dokonce prodej o třetinu poklesl.

Rolls-Royce, který je téměř synonymem pro nejluxusnější auta, si letos zatím pořídil jeden zájemce. Loni s britskou ikonou v německých rukou odjeli za celý rok čtyři majitelé. V krizových letech 2009 a 2010 se přitom značce v tuzemsku nebývale dařilo, když prodala osm respektive 12 vozů ročně.

Luxusní vozy tvoří spolu se sportovními auty jen necelé jedno procento tuzemského trhu s novými osobními automobily. Od ledna do března prodej osobních aut stoupl o čtyři procenta na 43 529 vozů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám