Odpojování válců je mezi Volkswageny zcela nové. Polo BlueGT pohání motor 1.4 TSI s výkonem 103 kW - 140 koní. Ve spojení se sedmistupňovou převodovkou DSG (příplatková výbava) je spotřeba paliva pouhých 4,5 l benzínu na sto ujetých kilometrů. Malý Volkswagen ovšem není loudal, s nejvyšší rychlostí 210 km/h zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,9 sekundy.

VW Polo BlueGT

VW Polo BlueGT

FOTO: VW

Technickou finesou je již zmíněné „vypínání“ válců. Odpojováním druhého a třetího válce při nízkém a středním zatížení poklesla spotřeba paliva v normovaném cyklu o cca 0,4 l/100 km. Při konstantní jízdě rychlostí 50 km/h na třetí nebo čtvrtý stupeň činí snížení spotřeby až jeden litr. Dokonce i při jízdě rychlostí 70 km/h na pátý převodový stupeň je spotřeba stále o 0,7 l/100 km nižší, tvrdí Volkswagen.

Při stlačení plynu se oba válce samočinně připojí. Motor 1.4 TSI modelu Polo BlueGT je navíc vybaven natáčením vačkového hřídele sání v rozsahu 50 stupňů. To zlepšuje časování a spontánnější reakce v nízkých otáčkách.

VW Polo BlueGT

VW Polo BlueGT dovede jezdit za 4,5 l/100 km.

FOTO: VW

Nové Polo BlueGT lze rozpoznat podle nových 17palcových kol z lehké slitiny, nápisů GT na přídi a zádi a nové koncovky výfukové soustavy. Navíc z Pola GTI pochází zadní spoiler, zadní nárazník včetně difuzoru, přední nárazník a mlhové světlomety společně se světlomety pro denní svícení. Na boční aerodynamiku má příznivý vliv snížení podvozku o 15 mm.

Prodej na českém trhu bude zahájen letos v létě, prodejní cena zatím nebyla uvedena.

VW Polo BlueGT

VW Polo BlueGT

FOTO: VW