Mohlo by se zdát, že jde o stejný model, ale není to pravda. Vloni byl koncepční automobil Pixel 3,1 metru dlouhý, 1,6 metru široký a 1,5 metru vysoký. [celá zpráva] Jeho evoluce v podobě Megapixelu je opět čtyřmístná, automobil ale povyrostl ve všech směrech - karoserii má dlouhou 3504 mm, širokou 1673 mm a vysokou 1405 mm. Poloměr otáčení je opět fantastických 2,8 metru, což je mezi současnými automobily zcela unikátní.

Tata Megapixel (koncept, 2012)

Tata Megapixel (koncept, 2012)

FOTO: Tata

Vloni měl rozpohybování vozu na starost tříválcový turbodiesel se zdvihovým objemem 1,2 litru. Výkon motoru 55 kW (75 k) a 200 Nm dovoluje vozu rozjet se na 130 km/h. Nyní je to mnohem zajímavější, protože v každém ze čtyř kol o rozměru šestnácti palců je ukryt elektromotor. Čtveřice elektromotorů si energii bere z li-ion akumulátoru, který dovoluje dojezd čistě v elektrickém režimu bezmála 90 kilometrů. Dobití na 80 procent kapacity zabere půl hodiny.

Elektromotorům pomáhá ještě malý benzínový motor se skromným zdvihovým objemem 325 ccm, který dává největší výkon 22 kW, tj. 30 koní. Díky němu je celkový dojezd zajímavých 900 kilometrů. Nejvyšší rychlost činí 110 km/h, což vzhledem k městskému a příměstskému zaměření příliš nevadí.

Indická Tata zatím oficiálně neuvedla, zda chce přijít se sériovou verzí elektromobilu na evropský trh, dá se však očekávat, že v horizontu dvou tří let by se tak mohlo stát.

Tata Megapixel (koncept, 2012)

Tata Megapixel (koncept, 2012)

FOTO: Tata