Mlhová světla se používají při mlze, hustém dešti nebo sněžení. Důležité je vědět, že při těchto zhoršených podmínkách ze zákona musíte použít zadní mlhová světla, u předních je jejich zapnutí nepovinné. Zatímco zadní, jasně červené mlhovky musí mít každé auto, přední nejsou součástí povinné výbavy automobilu.

Častou chybou je, že řidič nevypne zapnuté mlhovky v momentě, kdy už na silnici není mlha, nesněží nebo hustě neprší. V tom případě vaše auto oslňuje řidiče (zejména ty, kteří jedou za vámi).

Video

Na dálnici D8 se kvůli mlze stalo několik nehod; Zdroj: Novinky

Při jízdě v mlze je dobré zvolnit rychlost, dodržovat bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucích vozidel a maximálně se soustředit na řízení. Velký pozor je třeba dávat při předjíždění, při husté mlze je viditelnost minimální a v protisměru vás tak může překvapit jiné auto, které se znenadání vynoří z mlhy.

Pokud s vámi jede spolujezdec, je vhodné, aby i on sledoval provoz – chodec, překážka nebo odstavené auto jsou vidět na poslední chvíli a řidič je může velmi snadno přehlédnout. Při mlze je dobré se orientovat podle vodorovného značení (střední dělící pruh) a nejezdit příliš blízko pravému okraji.

Porucha vozidla v mlze (doporučení Autoklubu ČR)
dojet pokud možno na parkoviště nebo mimo silnici (na polní cestu apod.),
pokud to není možné, odstavit vozidlo co nejvíce vpravo (na krajnici, na dálnici v odstavném pruhu),
nechat rozsvícená světla včetně mlhových,
zapnout výstražné světelné zařízení (varovné blikače),
obléknout si výstražnou vestu, umístit v předepsané vzdálenosti výstražný trojúhelník,
spolujezdce nechat vystoupit (pravými dveřmi) a poslat je mimo komunikaci (za svodidla),
přivolat pomoc (asistenční službu),
zejména na dálnici informovat policii, že vozidlo tvoří překážku v silničním provozu.