Na vývoji vozu se podílelo jak výzkumné a vývojové středisko v Koreji, tak nové evropské Design centrum automobilky v německém Rüsselsheimu. Nový model byl navržen a konstruován, stejně jako Kia Sorento a Picanto, zejména s ohledem na požadavky a vkus evropských zákazníků. V modelovém portfoliu automobilky nahradí typ Shuma.

Slovo Cerato pochází z řečtiny a v překladu znamená "vrchol" či "štít". Zejména však toto jméno vhodně doplňuje latinskou skupinu názvů současných modelů Rio, Sorento a Picanto.

Cerato se začne prodávat v Evropě, obdobně jako minivůz Picanto letos na jaře, a to ve dvou odlišných karosářských provedeních: jako čtyřdvéřový sedan a pětidvéřový hatchback. Na výběr bude čtveřice nových moderních pohonných jednotek, z nichž jsou dvě zážehové a dvě vznětové. Poprvé se tak v dosavadní historii značky objeví pod kapotou klasického modelu osobního vozu diesel. Dvojice 16ventilových benzinových motorů bude v objemech 1,6 l a 2,0 l. Větší z nich dostal systém proměnného časování ventilů (CVVT). Turbodieselové jednotky se systémem common-rail mají objem 1,5 l a 2,0 l.

Nový model Cerato má čelit v Evropě zejména rodinně zaměřeným kompaktním vozům jako jsou VW Golf, Opel Astra, Ford Focus, Toyota Corolla či Honda Civic.

Oficiální světová premiéra čtyřdvéřového modelu proběhla na lednovém autosalonu v Detroitu, evropská rovněž v lednu na autosalonu v Bruselu. Světová premiéra pětidvéřového hatchbacku se uskuteční začátkem března na ženevském autosalonu. V prodejní síti českého dovozce se má novinka objevit na přelomu května a června. Cena zatím nebyla stanovena.