Článek
Od podzimu bude novým základním naftovým motorem BMW X3 xDrive20i. Celohliníkový čtyřválec se zdvihovým objemem dva litry je vybaven tzv. TwinPower Turbo (přeplňování pomocí dvoukomorového turbodmychadla), přímým vstřikováním, proměnným zdvihem ventilů a proměnným časováním Double-Vanos.
Tento motor disponuje nejvyšším výkonem 135 kW/184 k při 4800 otáčkách a maximálním točivým momentem 270 Nm (od 1250 otáček). Standardem je šestistupňová manuální převodovka, v příplatkové výbavě je i osmistupňová samočinná převodovka.
Novinkou je také X3 xDrive35d, respektive nový vznětový řadový šestiválec o objemu tři litry. Naftový šestiválec nabídne 230 kW/313 koní při 4400 otáčkách a masivních 630 Nm v rozpětí 1500 až 2500 otáček. Tento motor není celohliníkový, ale má blok z hliníku a přímé vstřikování s pracovním tlakem až 180 MPa. Standardní výbavou modelu X3 xDrive35d je osmistupňová samočinná převodovka.
Ani u jednoho z motorů BMW zatím neudalo nejvyšší rychlost, zrychlení a spotřebu paliva.
Od podzimu dostanou X3 také nové prvky výbavy: Auto Hold (při rozjezdu samočinně uvolní elektromechanickou parkovací brzdu), navigační systém s neustále aktualizovanými dopravními informacemi (BMW tomu říká Real-Time Traffic Information). Nová je i možnost objednání dekoračních prvků v lesklém černém provedení.