Pohon má na starost vznětový motor 1.6 Duratorq TDCi s výkonem 77 kW (105 k) a šestistupňovou manuální převodovkou. Ford zatím neudal točivý moment, obdobná šestnáctistovka od Fordu s výkonem 115 koní má 270 Nm.

Zajímavé je porovnání spotřeby paliva: 1,6 Duratorq TDCi s výkonem 115 koní má udávanou spotřebu 4,2 litru (koupit lze již nyní), verze Econetic, jež se začne prodávat až na začátku roku 2012, nabídne spotřebu 3,5 l / 100 km, tj. o 0,7 litru méně.

Verze Econetic je sice úspornější, ale kvůli prodlouženým převodům pravděpodobně nepojede tak živě jako 115koňová verze. Econetic využívá prakticky všech „eko“ prvků, které si lze pro nový Focus objednat. Řadí se mezi ně aerodynamický paket s aktivními klapkami chladiče, pneumatikami s nízkým valivým odporem a převodovkou s optimalizovaným stálým převodem.

Technickou zajímavostí je, že sání mezichladiče nevyužívá pro chlazení vzduch, ale vodu. Spotřeba se snížila i díky montáži ocelových ráfků se speciálními kryty kol, které mají podle automobilky nižší odpor vzduchu než běžná kola z lehkých slitin. Standardem je i řidiči často deaktivovaný systém Stop-Start – Tento systém samočinně vypne motor, když běží na volnoběh – například během stání na semaforech.

Nechybí ani rekuperace - alternátor generuje elektrickou energii při brzdění. Řidič má k dispozici také tzv. EcoMode – informační systém, který mu pomáhá snižovat spotřebu ve třech oblastech. Systém radí, kdy řadit a jakou jet rychlostí.

Focus Econetic se v nabídce objeví jako pětidveřový hatchback a kombi. Pro evropský trh se bude vyrábět v německém Saarlouis. Prodej začne počátkem roku 2012. Prodejní cena ještě nebyla stanovena.

Aktuální nabídku nových i ojetých vozů značky Ford najdete na Sauto.cz.