Model 760 s označením Li (Long) s rozvorem prodlouženým o 140 mm se pyšní ještě větším prostorem pro cestující vzadu. Vrcholné modely této řady BMW, jež skýtají širokou škálu mimořádných vlastností v oblasti technologie a nejpokročilejšího vybavení, se řadí přímo na vrchol automobilové techniky. Nejvýraznějším příkladem této převahy je právě dvanácti válcová pohonná jednotka. Jedná se o první dvanáctiválec s přímým vstřikováním paliva na světě, který se objevil na trhu. Model 760i/760Li jinak charakterizuje třetí generaci úspěšných dvanáctiválcových sedanů společnosti BMW, která navazuje na první dva modely V12, vyrobené v celkovém počtu zhruba 96 500 kusů v letech 1987 až 2001. To BMW staví do pozice největšího výrobce aut s motory V12 na světě.

Sametová kultivovanost

Motor BMW V12 poskytuje jak řidiči, tak spolujezdcům nejvyšší jízdní komfort. A to proto, že dvanáctiválcová pohonná jednotka je nejlepší technologií pohonu, jakou luxusní sedan může nabídnout: technologií nepřekonatelné hladkosti a vytříbenosti chodu v kombinaci s výbušnou akcelerací, aby poskytla neopakovatelný zážitek v dané třídě. Zároveň je třeba dodat, že motor BMW V12 je tak tichý, že jej, běží-li naprázdno nebo jedete-li ustálenou rychlostí, téměř neuslyšíte. Přesně to zájemci o takové auto očekávají, pokud jde o diskrétní skromnost a zdrženlivý projev. Na druhé straně, jakmile řidič bude chtít využít nadprůměrných výkonových rezerv vozu, se zvuk "vé dvanáctky" mění z tichého šepotu na zřetelnější, melodický sound, jenž dokazuje existenci sportovních genů, které se skrývají uvnitř. Je dobře, že cílem techniků BMW při vývoji tohoto skvělého automobilu nebylo zcela izolovat řidiče a jeho spolujezdce od okolí a zaměřit se pouze na minimální hluk, nýbrž raději všem poskytnout zážitek z jízdy, a to i prostřednictvím postřehnutelné zpětné zvukové vazby v reakci na plynový pedál.

Primát i v převodovkách

Po otevření kapoty snad každý motorista musí obdivovat nefalšované mistrovské dílo z oblasti konstrukce motorů, jehož vzhled vypovídá o jeho vnitřních hodnotách. Nový dvanáctiválec BMW je vybaven přímým vstřikem paliva, čtyřventilovou technologií na válec a plně proměnlivým řízením ventilů Valvetronic. Pohonná jednotka V12 o objemu válců 5972 cm 3 vyvine výkon 327 kW při 6000 otáčkách za minutu a chlubí se maximálním točivým momentem 600 Nm při 3950 ot./min. Přitom hodnota 500 Nm je k dispozici v rozsáhlém pásmu 1500 až 6000 ot./min. Kombinovaná spotřeba činí 13,4 l benzinu na 100 km. To je velmi dobrá hodnota, vezmeme-li v úvahu skutečně vynikající výkonnost vozu: zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,5 s, zrychlení z 0 na 200 km za necelých 17 s a maximální rychlost 250 km/h, která je na této hranici - obdobně jako u mercedesů a VW Phaeton - elektronicky omezena. První šestistupňová automatická převodovka na světě, která byla uvedena již s ostatními motory řady 7, nabízí vše, co je potřeba ke kultivovanému a účelnému využití vysokého točivého momentu a výkonu tohoto dvanáctiválce. Tato nová jednotka, která poskytuje širší škálu převodových poměrů než dřívější pětistupňové automatiky, u modelu 760i/760 Li významně přispívá k jedinečnému dojmu kultivovanosti a stylu. Např. při rychlosti 160 km/h má motor pouhých 2500 otáček za minutu. Cena BMW řady 7 v provedení 760i na českém trhu začíná na 3 849 000 Kč, u verze 760 Li na 4 039 000 Kč.