Vstupem do světa automobilových soutěží hodlá Mini navázat na svoji tradici v této disciplíně motoristického sportu. V šedesátých letech například slavil Mini Cooper S triumfy v Rallye Monte Carlo.

Značka Mini do světového šampionátu nasadí soutěžní vůz postavený na základě sériového modelu Mini Countryman ve spolupráci se společností Prodrive. Srdcem soutěžního Mini Countryman WRC je přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru od BMW Motorsport. Automobil odpovídá regulím třídy Super2000, které umožňují startovat automobilům s přeplňovanými motory do objemu 1600 ccm a s pohonem všech kol. První zkušební nasazení vozu Mini Countryman WRC se plánuje na podzim roku 2010.

Původní Mini na závodních tratích

Původní Mini na závodních tratích

FOTO: Mini

Prodrive pracuje na vývoji soutěžního Mini Countryman WRC již od počátku roku 2009. Ředitel společnosti Prodrive, David Richards, ke společnému projektu uvádí: „V 60. letech porazil drobný Mini Cooper S silný Ford s osmiválcovým motorem, čímž si získal srdce mnoha příznivců rallyového sportu. Vítězství v soutěži dlouhé 4000 kilometrů, která tehdy byla nejnáročnějším automobilovým kláním na světě, bylo ohromným úspěchem.“

Mini Countryman

Mini Countryman

FOTO: Mini

„Již nyní máme před sebou mnoho objednávek od týmů, které by chtěly nové soutěžní Mini nasazovat. První dodávky plánujeme na počátek roku 2011,“ dodal Richards.

Jako základ je pro soutěžní model použita vrcholná verze Mini Cooper S Countryman. Jeho zážehový čtyřválec s objemem 1,6 litru je přeplňovaný dvoukomorovým turbodmychadlem Twin-Scroll a vybavený přímým vstřikováním paliva, stejně tak jako plně variabilním ventilovým rozvodem. Motor sériového provedení disponuje výkonem 135 kW/184 k, který je připraven zrychlit Mini Cooper S Countryman z klidu na 100 km/h během 7,6 s. Modely Mini Cooper S Countryman a Mini Cooper D Countryman mohou být na přání vybaveny stálým pohonem všech kol Mini ALL4.

Mini Countryman

Mini Countryman

FOTO: Mini