Novinka bude mít mimo jiné automatickou elektronickou převodovku, protiprokluzový systém kol a mnohem vyšší výkon než první formule postavená vloni. ČTK o tom informoval Jiří Barták z katedry konstruování strojů. "Při závodech formule SAE se hodnotí řada různých věcí včetně nákladů na výrobu, dále design či bezpečnost. Mezi dynamickými testy je pak třeba sprint na 75 metrů, slalom nebo kroužení osmiček. Těm disciplínám chceme vůz přizpůsobit," řekl.

Formule bude proti loňské menší, lehčí a výkonnější. Vloni zkonstruovaná formule má hmotnost 295 kilogramů, nová s názvem Evo2010 může být lehčí až o třetinu. Jednotlivá kila se uspoří hlavně na rámu, ramenech pro zavěšení kol, samotných kolech i brzdách. Konstrukce bude subtilnější, váhu sníží i použité moderní materiály a technologie. "Studenti zlepší i akceleraci výkonnějším motorem využívajícím speciální řídicí jednotku s vlastním programem," dodal Barták.

Kompletní vývoj v Plzni

Podle vedoucího týmu Jiřího Koldinského nemůže formule konkurovat špičkovým týmům, pokud má ruční řazení. Tým proto připravuje řazení elektronické. Řidič tak bude převodovku ovládat pomocí páčky pod volantem. Přeřazení se zkrátí z několika desetin vteřiny na několik setin.

"Vnější podobu navrhuje student Ústavu umění a designu, konstrukci strojaři a na některých elektronických součástkách spolupracují s kolegy z elektrotechnické fakulty. Kromě toho si studenti sami vyrábí mnohé díly a celý vůz sestavují," dodal Barták. V závodech Formule SAE figuruje asi 300 týmů. Ročně mají devět závodů. Většina se ale účastní jednoho či dvou. Jen pár týmů absolvuje celý seriál.