Nová Sonata je prvním vozem Hyundai, který používá jak techniku přímého vstřikování benzinu, tak přeplňování turbodmychadlem. Nové zážehové motory GDI budou celkem k dispozici ve čtyřech modelových řadách.

Dvoulitrový zážehový čtyřválcový motor, přeplňovaný turbodmychadlem s technologií twin-scroll, dosahuje v Sonatě pro modelový rok 2011 největšího výkonu 204 kW (278 k) při 6000 otáčkách a maximálního točivého momentu 365 Nm od 1800 do 4500 otáček.

Turbodmychadlo twin-scroll má dva přívodní kanály pro výfukové plyny oddělené stěnou, přičemž proudění výfukových plynů v obou kanálech je regulováno obtokovým ventilem.

Podle předběžných údajů spotřebuje Sonata 2.0T 10,7 l/100 km ve městě a 6,9 l/100 km mimo město (norma EPA).

Hyundai Sonata (2011)

Hyundai Sonata (2011)

FOTO: Hyundai


Turbodmychadlo Twin-Scroll

Turbodmychadlo Twin-Scroll funguje stejně jako klasické turbodmychadlo, je ale rozděleno na dvě části. Každou část plní jedna dvojice válců. Toto řešení přispívá ke zvýšení účinnosti turba při nízkých otáčkách motoru. Tím je výrazně potlačen tzv. turboefekt, tedy zpožděná reakce turbodmychadla na sešlápnutí plynového pedálu. Výsledkem je mimořádná pružnost maloobjemového motoru.

zdroj: autolexicon.net