Nové BMW řady 5 Touring využívá společný technický základ z BMW řady 7. Výroba „pětky“ i „sedmičky“ probíhá na stejné výrobní lince továrny v Dingolfingu. Prodejní ceny zatím BMW neoznámilo, jisté je, že Touring se začne prodávat letos v druhé polovině září.

Zavazadlový prostor nového BMW řady 5 Touring má objem 560 litrů. Sklopením zadních sedadel ho lze dokonce zvětšit až na 1670 l. Nově navržená zadní sedadla jsou dělená v netypickém poměru 40:20:40, což zvyšuje praktičnost vozu. V sedmi krocích je navíc možné měnit sklon opěradel zadní řady, a to v celkovém rozsahu 11 stupňů. V případě, že jsou opěradla umístěna v maximálně vzpřímené pozici, přidávají zavazadlovému prostoru dalších 30 litrů objemu.

Užitečné zatížení nového BMW řady 5 Touring činí 650 kg. V příplatkové výbavě lze zakoupit elektricky ovládané výklopné tažné zařízení; nejvyšší hmotnost brzděného přívěsu činí 2000 kilogramů.

Nové BMW řady 5 Touring je, stejně jako sedan, postaveno na podvozku s přední nápravou s dvojitými příčnými rameny a zadním víceprvkovým zavěšením. Nechybí příplatkový systém Adaptive Drive tvořený aktivními tlumiči a stabilizátory s proměnnou tuhostí a aktivní řízení, jehož součástí je natáčení kol zadní nápravy.

BMW řady 5 Touring je možné objednat v kombinaci s dvojicí zážehových řadových šestiválců, vznětovým řadovým šestiválcem a čtyřválcovým turbodieselem. Výkony motorů sahají od 135 kW/184 (520d) do 225 kW/306 k (535i). Kromě šestistupňových manuálních převodovek je k dispozici osmistupňová samočinná převodovka.