Každé z předních kol závodního Porsche 911 GT3 R Hybrid pohání elektromotor s výkonem 81,6 k (60 kW). Celek doplňuje čtyřlitrový plochý šestiválec typu boxer s největším výkonem 480 koní, jenž je umístěný v zádi a pohání kola zadní nápravy.

Novinkou je použití setrvačníku vyrábějícího elektřinu namísto konvenčních akumulátorů. Setrvačníkový generátor (elektromotor, jehož rotor se otočí až 40 000 krát za minutu) je umístěn vedle řidiče a je zdrojem elektřiny pro dvojici elektromotorů. Při brzdění se z obou elektromotorů stanou generátory a v nich vzniklá elektřina roztáčí setrvačník.

Po své premiéře na ženevském autosalonu bude 911 GT3 R Hybrid testováno ve vytrvalostních závodech na Nürburgringu. Vrcholem tohoto testovacího programu bude závod 24 hodin na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který se koná 15. a 16. května 2010.

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Porsche 911 GT3 R Hybrid

FOTO: Porsche

Porsche 911 GT3 R Hybrid

Porsche 911 GT3 R Hybrid - technické schéma. 1 - elektronický měnič,  2 - dva elektromotory 3 - kabely, 4 - elektrická baterie setrvačníku, 5 - elektronický měnič

FOTO: Porsche