Japonská automobilka svolá kvůli problémům s plynovým pedálem ke kontrole statisíce vozů v Evropě i USA.

"U Peugeotu 107 a Citroënu C1 budeme postupovat stejně," uvedl mluvčí PSA  Jean-Marc Sarret. Neřekl, kdy se začne společnost tyto modely zvát na prohlídky, ani kolika vozů se to bude týkat. "Nyní zjišťujeme, o jakou fázi výroby se jedná," prohlásil.

Peugeot 107 a Citroën C1 se vyrábějí pouze v kolínském závodě. Společná továrna PSA a Toyoty (TPCA) zahájila výrobu v průmyslové zóně v roce 2005.

Mluvčí TPCA Radek Kňava ČTK řekl, že svolávání vozů je věcí distribuční sítě, která má na starosti veškeré věci ve vztahu k zákazníkům. "To je produktová záležitost a my jsme jenom výrobce," uvedl.

Mluvčí Peugeotu v ČR Radka Mathé kontoly potvrdila. "Preventivní stahování plánujeme, přesný počet vozů zatím neznáme," řekla.

Toyota musela kvůli problémům s plynovým pedálem svolat k opravě miliony automobilů také ve Spojených státech, kde proti firmě zahájil vyšetřování Kongres. Firma dokonce zastavila prodej aut a od příštího týdne přestane vyrábět osm modelů. Výbor Kongresu šetří bezpečnost provozu těchto aut. [celá zpráva]

Toyota má problém u více modelů

Automobilku k tomu přimělo riziko uvolnění podlahové krytiny, která pak může stlačit pedál plynu a způsobit nečekané zrychlení. Toyota již dříve uvedla, že s firmou CTS, která dodává pedály do problémových vozů, pracuje na konstrukčních změnách. Podle informací agentury Bloomberg se vada objevuje asi u 10 procent vozů.

Továrny společnosti již používají odlišné součástky, takže podle firmy není zapotřebí v Evropě zastavovat výrobu, jak k tomu společnost sáhla v Severní Americe.

Toyota by mohla v Evropě stahovat až 1,8 miliónu vozů. Problémy mohou mít modely Yaris, Auris, Corolla, Verso, Avensis, RAV4.