Jeho vynález představoval alternativu ke klasickému spalovacímu motoru. Speciálně tvarovaný píst se v něm namísto po přímce pohyboval po křivce. Předností byly kompaktní rozměry, klidný běh, vysoké dosahované otáčky a tím i výkonové parametry a také uchu lahodící sportovní zvuk motoru. Nevýhodou pak vyšší spotřeba.

 

Zástavba Wankelova motoru do Mazdy RX-8.

FOTO: Mazda

Většího rozšíření se rotační pohonná jednotka dočkala teprve nedávno, kdy jí byly vybaveny vozy Mazda. A má budoucnost i v době blížícího se surovinového nedostatku, krom benzinu totiž spaluje také vodík.

Felix Wankel byl konstruktér bez vyššího vzdělání. Zabýval se problémem utěsnění strojních částí, které se pohybují v prostředí s vysokým tlakem a teplotou. Navzdory nedostatku formálního vzdělání se v tomto oboru stal specialistou. Narodil se 13. srpna 1902 a zemřel 9. října 1988.