Změny na vzhledu jsou patrné především při pohledu zepředu – modernizovaný Ranger vypadá díky jiným světlometům a přední masce uhlazeněji. Na výběr jsou i nové barevné kombinace, celkem deset barev karoserie, přičemž pět je nových.

Všechna nabízená provedení nového Rangeru jsou standardně vybavena elektrickým stahováním oken, elektrickým ovládáním vnějších zpětných zrcátek a CD přehrávačem s podporou MP3.

Ford Ranger se dodává se třemi typy kabiny – jako dvoumístné auto s největší nákladovou plochou, se dvěma dveřmi (a zadními sedačkami) nebo jako tzv. Double Cab, kam se vejde až pět cestujících.

Ford Ranger (2009)

Ford Ranger se opět nabízí se třemi typy karoserie.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Na silnici se chová Ranger podobně, ne-li stejně jako minulá generace tohoto off-roadu. Nabízený komfort odpružení působil solidním dojmem, i když těžko soudit podle skotských silnic s kvalitním povrchem. V zatáčkách je znát vyšší těžiště, pohotovostní hmotnost i velikost, notabene, pokud máte korbu naloženou. Zaměření na jízdu v terénu je nicméně evidentní a plně pochopitelné – tohle je užitkové auto do těžšího terénu, žádné nafintěné SUV.

Ford Ranger (2009)

Testovací automobily měly řízení na pravé straně, zvyknout si chvíli trvalo.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Terénní část byla velmi krátká, šlo o zhruba kilometr dlouhý okruh ve středně těžkém terénu. Ranger si, dle předpokladů, poradil se všemi nástrahami v podobě půl metru hlubokého potoka, jehož dno bylo poseto velkými kameny, ostrým stoupáním a klesáním a v neposlední řadě i zabahněným korytem. Při jízdě bylo jasné, že limity Rangeru jsou mnohem dále.

V terénu stačilo zařadit první rychlostní stupeň, pustit spojku a zbytek nechat na autu, které se poslušně sunulo z kopců a brodilo řekou (motor je nastaven tak, aby nezhasl, i když nepřidáváte plyn, auto se sune vpřed konstantní rychlostí).

Ford Ranger (2009)

V terénu nepřekonatelná rámová konstrukce a tuhá zadní náprava.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Samozřejmě nechybí ani redukce převodovky (pětistupňové, manuální) pro jízdu v těžkém terénu, na běžných silnicích lze přepnout z pohonu 4x4 na 4x2, kdy je poháněná pouze zadní náprava.

K dispozici jsou dva turbodieselové motory se vstřikováním common-rail – 2,5 litrový (143 k a 330 Nm) a třílitrový čtyřválec s výkonem 156 koní a 380 Nm točivého momentu.

Modernizovaný Ford Ranger se změnil jenom nepatrně, ale to není výtka – protože nebyl důvod. Stále je to nástroj pro převážení nákladu, jehož pracovní prostředí se může nacházet mimo běžné silnice.

Ford Ranger Wildtrak - pracant do terénu

Ford Ranger - předchozí generace

FOTO: Martin Žemlička, Novinky

Ford Ranger (2009)

Ford Ranger - podobné nástrahy zvládal Ranger bez mrknutí oka.

FOTO: Martin Žemlička, Novinky