"Obecně vidím jen několik oblastí, kde spolupráce v zásadě není možná. Je jasné, že jsme dvě nezávislé společnosti, jejichž úspěch na trhu závisí na síle jejich značky, takže základní nezbytností je nezávislost značek. Na to se musí myslet, avšak není to nic, co by bránilo širší spolupráci," uvedl Zetsche.

Neupřesnil sice, které oblasti spadají mimo tento limit, uvedl však, že Daimler musí zajistit, aby zákazník, když odjíždí od prodejce, mohl věřit, že si koupil luxusní vůz s jedinečnými znaky, jaké nabízí jen Mercedes.

BMW a Mercedes se na rozdíl od Audi nebo Volva specializují na vozy s pohonem zadních kol. BMW nabízí sportovněji pojatá auta, Mercedes-Benz zase více komfortní.

Rivalové spolupracují díky hybridnímu motoru

Překvapivý úspěch hybridního vozu Toyota Prius přiměl již dříve BMW a Daimler ke spolupráci v oblasti vývoje hybridních technologií. Daimler vstupuje na trh s hybridními vozy, které kombinují benzinový a elektrický motor, v letošním roce s modely třídy M a S, které také budou mít lithium-iontové baterie nové generace. Obě firmy rovněž společně nakupují necelých 100 různých součástek, které lze využít v obou vozech.