Hlavní obsah

Motory pro nový Mercedes-Benz třídy E sázejí na přímé vstřikování

Novinky, maž

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Mercedes-Benz třídy E a z něj odvozená varianta E Coupé jsou pro automobilku s trojcípou hvězdou ve znaku životně důležité. Většina původních motorů, které poháněly odcházející generaci, byla přepracována. Mercedes více než kdy jindy staví na přímém vstřikování paliva do válců. Výsledkem dílčích úprav je nižší spotřeba paliva a vyšší výkon.

Článek

Nabídka naftových motorů začíná na E 250 CDI  - agregátu z nové generace čtyřválců Mercedes-Benz, které využívají dvoustupňové přeplňování turbodmychadlem, piezo-vstřikovače a nejmodernější techniku Common-Rail.

Tento motor dává výkon 150 kW/204 k a maximum točivého momentu 500 Nm je k dispozici od 1600 otáček. Je o 36 procent výkonnější než naftový čtyřválec předchozího modelu, ale ve spotřebě paliva je o 17 procent méně žíznivější: 5,3 litru na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 138 g na ujetý kilometr.

I nadále v nabídce zůstává naftový motor V6 s přímým vstřikem technikou Common-Rail a přeplňováním turbodmychadlem. V modelu E 350 CDI má výkon 170 kW/231 k (dosud: 165 kW/224 k) a v normovaném jízdním cyklu dosahuje spotřebu 6,8 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 činí 179 g na ujetý kilometr.

Mercedes-Benz třídy E (2009)

FOTO: Mercedes-Benz, Bez zdroje

Dva nové benzínové motory s přímým vstřikem

Také u benzínových motorů staví Mercedes-Benz do budoucna na technice přímého vstřiku. Pod kapotou modelu E 250 CGI pracuje nově vyvinutý čtyřválec s přímým vstřikem o výkonu 150 kW/204 k propojený sériově s automatickou sedmistupňovou převodovkou, který má spotřebu 7,0 litru na 100 kilometrů. Emise CO2 dosahují 164 g na kilometr. To je asi o 13 procent méně než u dosavadního čtyřválce (135kW/184 k) se vstřikem do sacího potrubí.

Dosavadní benzínový motor V6 nahrazuje Mercedes šestiválcem s přímým vstřikem benzínu. Jeho výkon 215 kW/292 k je o 15 kW/20 k vyšší a spotřeba se oproti dosavadnímu motoru V6 snížila asi o 14 procent na 8,5 litru na 100 km.

Mercedes E - interiér by měl splňovat všechna kritéria vyšší střední třídy

FOTO: Mercedes

U vrcholného modelu E 500 se o pohon stará vidlicový osmiválec V8 o výkonu 285 kW/388 k a s točivým momentem 530 Nm, který mu umožňuje jízdní výkony typické spíše pro sportovní vozy. Tento osmiválec technici Mercedesu dále zdokonalili v detailech a oproti jeho dřívější verzi snížili spotřebu o 0,5 na 10,9 litru na 100 kilometrů. Jeho maximální rychlost je omezena na 250 km/h, zrychlení z klidu na 100 km/h trvá 5,2 vteřiny.

Více o nové třídě E najdete ZDE, o nové třídě E Coupé ZDE.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám