Auris vyjede s novými zážehovými motory 1,6 l a 1,8 l vybavenými technologií Valvematic. Valvematic optimalizuje časování ventilů a současně řídí míru zdvihu ventilů. Díky tomu dosahuje zlepšení spotřeby paliva i výkonu motoru. Proměnná délka sacího potrubí pak zase zlepšuje točivý moment v pásmu středních až vysokých otáček.

Výkon nového motoru 1,6 l Valvematic se zvýšil o 8 k na výsledných 132 k, přičemž maximum točivého momentu narostlo z původních 157 Nm / 5200 ot/min na 160 Nm při 4400 ot/min.

Vůz s touto motorizací lze objednat buď s novou šestistupňovou manuální převodovkou, nebo novou převodovkou MultiMode se stejným počtem převodových stupňů.

Toyota Auris:. Toyota Auris - vypadá jako malé auto, ale patří do nižší střední třídyfoto: Toyota

Více výkonu, nižší emise i spotřeba

V případě osazení manuální převodovkou se hladina emisí CO2 snížila o 14 g/km na 152 g/km a spotřeba paliva poklesla ze 7,1 l/100 km na 6,5 l/100 km. U systému řazení s převodovkou MultiMode pak emise CO2 klesly o 15 g/km na 146 g/km a spotřeba paliva se snížila o 0,7 l/100 km na 6,2 l/100 km. Ve srovnání s konkurencí jde ovšem pouze o průměrné hodnoty.

Snížení hladiny emisí CO2 znamená pro majitele v řadě zemí také daňové výhody – například v Portugalsku, Irsku, Španělsku a Nizozemí. Česko prozatím takové výhody nenabízí.

V kombinaci s novou šestistupňovou manuální převodovkou nabízí silnější z benzínových motorů 145 koní a nejvyšší točivý moment 180 Nm při 4000 ot/min. Hladina emisí CO2 je 155 g/km a kombinovaná spotřeba paliva dosahuje hodnoty 6,6 l/100 km. Oba zážehové motory (1,6 a 1,8) vyrábí britský závod firmy Toyota v Deeside.