Technologie využívá ultrazvuková čidla v čelní masce a na zádi vozu v kombinaci s elektronickou automatikou řízení. Řidič bude muset zařadit rychlost a po zmáčknutí příslušného knoflíku ovládat vůz přes brzdu a plyn. Nemusí se ale vůbec dotknout volantu. Systém senzorů ho navíc varuje před případným blížícím se předmětem.

Ford není jediný, kdo uvádí na trh auto, které zaparkuje téměř samo. Luxusní řada vozů Lexus od Toyoty má parkovací systém s videokamerami, který vyhodnotí, zda je pro vůz dostatek volného místa. Podle Fordu se ale jeho technologie využije snáze a funguje i ve svazích.

Podobnou technologii využívá i Škoda Superb - parkovací systém sám otáčí volantem, po řidiči se chce jenom regulovat rychlost pomocí plynového pedálu (test Superbu zde).

Ford Motor plánuje, že do roku 2012 namontuje technologii do 90 procent aut Ford, Lincoln a Mercury s elektrickým posilovačem řízení. Představí ji na lednovém autosalonu v Detroitu a prvně by měla být dostupná v polovině roku 2009.

Chytrá auta mluví, řídí, parkují