Modernizovaný Magentis má předek prodloužený o 45 mm a zadní část o 20 mm, čímž se celková délka zvětšila na 4800 mm. Rozvor, šířka a výška zůstaly nezměněné, a to 2720 mm, 1805 mm, respektive 1480 mm.

Kia Magentis sa vyrábí v Koreji v montážním závodu Hwasung. Model je k dispozici v osmi barvách karosérie. Dvě z nich jsou nové – bronzová Metallic a modrá Inky. Kromě nich je nadále k dispozici pět barev – červená, stříbrná, bílá, černá a šedá.

Na interiéru je znát nízká prodejní cena Magentise.:. Interiér prodělal řadu změn, stále je ale vidět, že Magentis patří k tomu nejlevnějšímu ze střední třídy. Foto: Kia

Modernizovaný interiér má novou palubní desku, přístroje i středovou konzoli. Součástí standardní výbavy je autorádio s funkcí RDS s CD přehrávačem, kompatibilní s formátem MP3 a externím vstupem AUX.

Archaický automat, tři motory

Na výběr jeden vznětový a dva zážehové motory s manuální nebo automatickou převodovkou. Automatická převodovka ovšem patří do osmdesátých let minulého století, nabízí pouze čtyři (!) rychlostní stupně. Manuální převodovka má pět (zážehový dvoulitr), respektive šest stupňů.

Kia Magentis (2009):. Magentis už nevypadá tak konzervativně. Nový kabát ji sluší. Foto: Kia

Základní benzínový dvoulitr nabízí 163 k a 197 Nm. Turbodiesel, rovněž dvoulitrový má 150 koní a 305 Nm točivého momentu. Pyšní se kombinovanou spotřebou šest litrů. Vrcholem nabídky je benzínový šestiválec s objemem 2,7 litru a výkonem 193 koní a 250 Nm.

Ceny začínají na částce 499 980 korun (vznětový dvoulitr), turbodiesel přijde nejméně na 539 980 a benzínový šestiválec stojí od 659 980 korun.

Nová Kia Magentis:. Předchozí Kia Magentisfoto: Kia