Hlasování skončilo úderem nedělní půlnoci. Odevzdat svůj hlas pro jednu z deseti tater mohli lidé buď v tatrováckém muzeu v Kopřivnici nebo na webových stránkách aktualne.cz. Jen na internetu se do hlasování zapojilo přes 200 tisíc respondentů. Tatra nyní ještě spočítá hlasy, které odevzdali návštěvníci muzea, a vyhlásí výsledek.

„U nás hlasovalo asi dvacet tisíc lidí,“ odhadoval Lumír Kaválek, ředitel Regionálního muzea v Kopřivnici. O vítězství šestsettrojky, která má před vozem cestovatelů Zikmunda a Hanzelky náskok skoro osmi tisíc hlasů, ale nepochybuje. „Ona si to zaslouží,“ poznamenal Kaválek na adresu vozu, který v době totality proslul jako vůz politických špiček. „Auto nemůže za to, koho vozí,“ upozornil ředitel muzea.

Pořadí v internetovém hlasování
1. T 60346 882 hlasů
2. T 8738 882 hlasů
3. T 60028 037 hlasů
4. T 57a20 657 hlasů
5. T 9016 435 hlasů
6. T 9715 867 hlasů
7. T 7511 946 hlasů
8. T 7010 188 hlasů
9. T 577 214 hlasů
10. T 5705 682 hlasů

Stejně zřejmě smýšlí i veřejnost, když v internetovém hlasování posadila šestsettrojku do čela. „Myslím si, že po těch letech od revoluce už hodně lidí bere tohle auto jinak. Byl to nadčasový vůz a právě tohle si příznivci tatřiček uvědomují,“ řekl Kaválek.

On sám by ale hlasoval pro jiný vůz, pro T 90. „Dochoval se jediný kus, je velmi aerodynamická velká limuzína. To je takový můj sen, bohužel si o něm musím nechat zdát dál,“ prozradil s úsměvem.

Vůz Tatra 600 (Tatraplán) na archivním snímku z října 1947. Automobilka Tatra z Kopřivnice na Novojičínsku plánuje výrobu osobních aut ve stylu retro.:. Vůz Tatra 600 (Tatraplán) na archivním snímku z října 1947. Automobilka Tatra z Kopřivnice na Novojičínsku plánuje výrobu osobních aut ve stylu retro.foto: ČTK/Jiří Rublič

O výrobě retroaut se vážně uvažuje

S výrobou takzvaných retroautomobilů přišel před časem předseda představenstva a generální ředitel Tatry Ronald Adams.

„Jsem přesvědčen, že pro repliky starých modelů osobních vozů značky Tatra existuje velmi dobrý trh. Zahájil jsem již průzkum a studii nezbytné k tomu, abychom následně mohli rozhodnout, zda je tento cíl reálný,“ potvrdil v dubnu letošního roku s tím, že by se jednalo o limitovanou edici sbírkové série. „Vyráběli bychom možná pouze 200 až 400 vozů ročně.“

Podle Adamse bude firma vyrábět pouze slavné tatrovácké karoserie. „Ty budou montovány na podvozky s typem zavěšení náprav a součástmi hnacího mechanismu stávajících špičkových výrobců automobilů,“ vysvětlil. Jaké retrovozy bude Tatra vyrábět, měla určit anketa. Její konečné výsledky mají být po sečtení hlasů z muzea známy do týdne.