Všichni zájemci o velmi levné nové auto s mizernými jízdními vlastnostmi, bezpečnostmími standardy a okopírovaným vzhledem mohou začít oslavovat. Do Česka oficiálně vstupuje první čínská automobilka - společnost BYD. Ale zda se jí to skutečně podaří, není vůbec jisté.

Firma zatím neoznámila, kdy první vozy BYD do Evropy přiveze. "K této otázce budeme schopni podat informace později," uvedl výkonný ředitel AutoBincku Henny van Dijk.

Evropanům by se určitě nejvíc líbil hatchback BYD F3R.:. Říkáte Chevrolet Lacetti? Ne, BYD F3R.foto: Novinky/Jan Čech

BYD má továrny po celé Číně a ročně vyrobí více než 250 000 vozů. Firma, která je jedním z největších světových výrobců baterií, se v poslední době zaměřila na automobily na hybridní pohon, který kombinuje benzinový a elektrický motor. V příštích letech představí automobilka novou modelovou řadu, která bude zaměřena na evropský trh.

BYD nabízí čtyři modely, většinou kopie nevalné úrovně

Auto Palace Group působí v ČR a na Slovensku více než 17 let. V současné době má ve svém portfoliu jako výhradní importér značky Mitsubishi a Hyundai a od příštího roku k nim přibude také Infiniti. Jako maloobchodní prodejce firma nabízí také značky Mazda, Ford, Volvo, Fiat a Nissan.

Byd F3:. Další z vozidel od čínské automobilky Byd - nese název F3foto: Byd

BYD letos vystavovala na ženevském autosalonu čtyři modely. Z toho jeden nápadně připomínal Toyotu Aygo a druhý Chevrolet Lacetti. Přítomní novináři automobilku kritizovali za plagiátorství, nízkou kvalitu použitých dílů i zpracování.

Do Česka zatím nikdo levné čínské vozy nedováží. Společnost A. Charouz Motors již od loňska slibuje prodej vozů značky Brilliance, zatím jej však nezahájila.