O Focusu RS píšeme v krátké době už podruhé. Nyní ale přinášíme několik informací přímo od Fordu a dvě oficiální fotografie. Potvrzená jsou následující fakta: o pohon se bude starat 2,5 litrový přeplňovaný benzínový pětiválec. Jeho výkon bude podle Fordu „více než 280 koní“ a točivý moment dosáhne přes 400 Nm. Potvrzeny jsou i 19palcová litá kola.

A teď pozor: Focus RS bude mít pohon pouze předních kol (uvažovalo se i o variantě s pohonem obou náprav). Nicméně, neméně důležité je, že er-eso opět dostane samosvorný diferenciál, tolik oceňovaný u minulé generace Focusu RS. Vzhledem k našim pozitivním zkušenostem s minulou generací na Masarykově okruhu si troufáme tvrdit, že díky „samosvoru“ budou i přes pohon pouze přední nápravy jízdní vlastnosti vynikající.

Druhá fotografie, kterou Ford oficiálně vypustil.:. Druhá fotografie, kterou Ford oficiálně vypustil. Foto: Ford

Ale v tak těžké konkurenci, jakou představují ikonické sportovní čtyřkolky od Subaru a Mitsubishi, to bude mít Focus převelice těžké. Více se dozvíme zhruba za měsíc při světové premiéře na Londýnském autosalonu, do prodejen by se měl Focus RS dostat nejpozději začátkem příštího roku.