Článek
Za růstem prodeje sportovních vozů, které většinou slouží k trávení volného času, stojí podle odborníků ekonomická prosperita. Ta se projevila i na celkovém růstu trhu v 1. čtvrtletí o téměř deset procent na 33 026 vozů.
Na růstu podílu menších a rodinných vozů se podle ředitele Svazu dovozců automobilů Pavla Tunkla projevila změna pravidel pro odepisování u firem. Podíl firemních zákazníků kvůli tomu letos klesl z 50 na 42 procent a naopak se více nakupovaly soukromé osoby.
Audi A5 si koupilo čtyřicet Čechů
Nejprodávanějším sportovním autem je loňská novinka Audi A5, kterou si pořídilo 40 zákazníků. Následuje kabriolet Volkswagen EOS s 26 prodanými vozy a třetí příčka patří BMW 3 Cabrio s odbytem 20 aut.
:. Audi A5 úspěšně konkuruje kupátku od BMW. Na českém trhu se mu tradičně daří.
Kategorie mini vozů, kterým spolu s malými vozy patří polovina trhu, zvýšila v 1. čtvrtletí meziročně svůj podíl o 0,83 procentního bodu na 5,68 procenta, což představuje růst o 416 na 1877 aut.
Prodej v nejrozšířenější třídě malých aut se pak zvýšil o devět procent na 14 531 vozů. Nejprodávanějším malým vozem a zároveň nejprodávanějším modelem na českém trhu byla Škoda Fabia s 6141 prodanými vozy, následuje Ford Fusion s odbytem 1119 aut a Peugeot 207 se 665 vozy.
Mezi Mini vozy si nejlépe vedly Chevrolet Spark, Hyundai Atos a Kia Picanto.
Téměř tři tisíce prodaných octavií
Mezi vozy nižší střední třídy, které měly na celkovém trhu podíl téměř 17 procent, se nejlépe prodávala na Slovensku vyráběná Kia Cee´D, kterou si koupilo 741 zájemců, druhý skončil VW Golf (521) a třetí Citroen C4 (506).
Ve střední třídě vedla Škoda Octavia s 2902 prodanými auty, následuje VW Passat (346) a Ford Mondeo (155), ve vyšší střední byl nejprodávanější další model Škody Superb (257), druhá Audi A6 (94) a třetí BMW 5 (66).
Mezi luxusními vozy kraloval Mercedes třídy S před Audi A8 a BMW 7 spolu s Mercedesem R.
:. V prodejnosti luxusních vozidel kraluje v tuzemsku Mercedes se svojí třídou S.
V kategorii terénních aut se nejlépe prodával Nissan Quashqai, který si koupilo 100 zákazníků, dále Honda CR-V (93) a Kia Sportage (90).
Mezi velkoprostorovými MPV byla nejprodávanější Škoda Roomster s odbytem 1037, druhý skončil Hyundai Matrix s 271 auty a třetí Dacia Logan MCV s 266 prodanými vozy.