„I přes stagnující poptávku v zemích západní Evropy a výrazný propad německého automobilového trhu se výrobcům i dodavatelům v České republice podařilo dosáhnout rekordních výsledků,“ uvedl Martin Jahn, prezident Sdružení automobilového průmyslu.

Podle něj vývoj toho trendu do budoucna závisí především na dostatku kvalifikovaných pracovních sil a vývoji kurzu koruny. K nárůstu výroby došlo nejen u všech kategorií vozidel, ale i u všech tuzemských výrobců. V popředí stojí samozřejmě mladoboleslavská Škoda Auto, poté kolínská TPCA.

Nákladní auta se loni vyrobilo na deset tisíc kusů. V tuzemsku se jedná o firmy Tatra a Avia. V neposlední řadě se na statistice podílely i autobusy a motocykly.

Výroba roste ve všech odvětvích

Výroba osobních automobilů (včetně malých užitkových) je dána firmami Škoda Auto (výroba 623 529 ks, nárůst + 12,11 %) a TPCA Czech (308 478 ks, + 5,05 %), dalších 9 ks vyrobily firmy Kaipan (8 ks) a Gordon(1 ks). Nákladní automobily jsou zde reprezentovány pouze firmami Tatra (2 431 ks, + 60,89 %) a Avia Ashok Leyland Motors (723 ks, + 50,00 %). Výrobu autobusů v ČR představují Iveco Czech Republic (2 873 ks, + 15,99 %), SOR Libchavy (418 ks, + 1,70 %), Tedom(17 ks) a KH motor Centrum (49 ks).