Článek
Ne, není to legrace. Skutečně byl jeden vůz upraven v barvách metropolitní policie v Londýně, a to i s majáky na střeše. A tento týden je právě v tomto městě k vidění. Zatím jen jako výstavní exponát, takže v akci asi nebude. Ostatně by ani neměli kam posadit zločince.
Tato formule pro veřejné silnice dokáže pokořit každý vůz, který se mu postaví. Porsche Carrera GT nemá šanci, stejně jako McLaren Mercedes-Benz SLR. Caparo má totiž proti nim několik zásadních výhod - nízkou hmotnost, vysokootáčkový motor podobný formulovým speciálům, stejně jako zavěšení kol.
Základem je kompozitový monocoque, na který jsou připevněny díly karoserie (taktéž uhlíkový kompozit), motor, převodovka a nápravy. Agregát je vyloženě parádní kousek - osmiválec má objem pouhých 3,5 l. Při otáčkách 10 500 ot./min vykáže výkon 422 kW a točivý moment 422 N.m při (!) 9000 ot./min. Hmotnost vozu je pouze 550 kg!
Vůz sice jede jen 300 km/h, ale stejně by si dal výše vyjmenované vozy ráno k snídani a s okruhovými speciály DTM by si pohrál u oběda. Jeho síla je totiž v tom, jak dokáže sedět přilepený na silnici. Přetížení 3G zakusí řidič nejen při maximálním brzdění, ale také v příčném směru v zatáčkách. Navíc zrychlení z 0 na 96 km/h zvládne za 2,6 s a během pěti sekund se ručička pohybuje na hranici 160 km/h.