Tento motor je tak novým základem pro luxusní sedan, jehož prodeje se stále drží na velmi vysokých číslech. Jen za rok 2006 se prodalo přes 22 600 těchto vozů. Ovšem do budoucna bude třeba  hledat možnosti, jak snížit emise motorů a V6 2.8 s touto náročnou cestou začíná.

Celohliníkový šestiválec v sobě spojuje to nejlepší co Audi má - přímý vstřik benzínu, variabilní časování sacích ventilů a změna zdvihů ventilů Audi Valvelift. Výsledkem je velmi slušný výkon 154 kW a točivý moment 280 N.m při 3000 ot./min.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Kompletně elektronicky kontrolovaný a agregát má i několik stupňů odstraňování emisí ve výfuku. U Audi tím snížili emise na hodnotu 199 g/km CO2. Pro srovnání - současný základní motor V6 3.2 FSI má 237 g/km CO2.

Automobil i podle prvního svezení není nijak líný. Maximální rychlost 238 km/h byla na německé dálnici rychle dosažena a zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,0 s není proč nevěřit. Kombinovaná spotřeba je podle tabulek na hodnotě 8,3 l na 100 km.

Mírné úpravy

Vůz ale prošel mírnými úpravami i jinde. Především byly přidány bezpečnostní prvky. Začněme u zpětných zrcátek, kam se nastěhovaly doplňkové směrové svítilny s LED diodami, ty pak můžeme najít i na nových zadních světlech.

Audi doplnila do svého bezpečnostního systému také technologii hlídání pruhů a sledování slepého úhlu.  Prvně jmenovaný elektronický pomocník pomocí čidla sleduje bílé pruhy na silnici a pokud řidič tuto čáru překročí aniž by zablikal, "vrněním" volantu a sedadla mu vůz dá najevo, že takhle se to nemá. Snižuje se tím riziko mikrospánku, kdy řidič usne za volantem a následně vybočí třeba do protisměru.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Slepý úhel je nepřítelem mnoha řidičů. Zpětná zrcátka neposkytnou kompletní přehled o situaci za vozem a vedle něj. Ten nyní sleduje senzor. Pokud se ve slepém úhlu objeví automobil, systém to dá znát řidiči rozsvícením diody v zrcátku.

V designu se změnilo jen málo. Nový je tvar mlhovek, zákazníci si mohou vybrat z dalšího vzoru litých kol, v interiéru pak jsou použity jiné materiály a přední maska vrcholného modelu W12 má svislou mřížku.