Více než 36 % v ČR registrovaných osobních automobilů, tedy více než 1,5 miliónu vozidel, je ve věku přes 15 let. Větší polovinu z tohoto počtu vozidel (51,74 %) tvoří zahraniční značky. Pohled na skladbu vozového parku dle "původu výroby" osobních automobilů dále ukazuje, že často zmiňované a napadané "staré škodovky" (tedy Š 105, 120 a starší) tvoří v souhrnu menšinu (cca 32 %) z vozidel starších 15 let, kdežto vozy zahraniční výroby již cca 40 %.

Zbytek pak tvoří vozidla z bývalého "východního bloku" (cca 12 %), dále pak automobily Škoda Favorit / Forman (cca 15 %) a ostatní osobní automobily značek tuzemské výroby (necelé 1 %).

"Enderáci" jsou nejstarší

Tak jako se zvyšuje podíl vozidel zahraniční výroby na počtu vozidel starších než 15 let, dochází ke změnám i v celkovém složení vozového parku osobních automobilů z pohledu "země původu". Jestliže ještě v konci roku 1999 bylo ještě více než 53 % registrovaných vozidel tuzemského původu, tak k 30. 6. 2007 to bylo již jen cca 42 %.

Ovšem nejzajímavější je asi statistika stáří vozidel dle značek. Pokud přeskočíme tragické vozy z bývalého NDR (Wartburg, Trabant) a SSSR (VAZ, Moskvič), (FIAT polski) jenž se dnes již nevyrábí či nedováží z Polska, tak v ČR je značkou s nejvyšším průměrným věkem registrovaných osobních automobilů značka Fiat. Hned za ní následuje domácí značka Škoda a dále značka Mercedes-Benz a BMW.

Na opačném konci, tedy s nejnižším průměrným věkem jsou značky Kia, Hyundai, Toyota a Suzuki. Z evropských automobilek je pak nejmladší Volvo.