Na tohle auto stačí fascinovaně hledět a je jasné, že to není vůz jen tak pro kde koho. Už při prvním představení jsme z něj byli u vytržení i my [celá zpráva] a stejně tak zareagovali i ti, kteří jej viděli na vlastní oči na automobilových výstavách.

Jenže tehdy ještě vůz nebyl úplně hotov a bylo zapotřebí doladit ještě nějaké náležitosti. Všechny technické informace tak byly poněkud předběžné.

Nyní je ale vše "v cajku" a první vozy jsou připravené pro zákazníky. Můžeme tedy hodnotit i skutečnou techniku, která poputuje za docela slušné peníze k novým majitelům.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Základem je kompozitový monocoque, na který jsou připevněny díly karoserie (taktéž uhlíkový kompozit), motor, převodovka a nápravy. Agregát je vyloženě vysokootáčkový kousek - osmiválec má objem pouhých 3,5 l. Takže při otáčkách 10 500 ot./min vykáže výkon 422 kW a točivý moment 422 N.m při (!) 9000 ot./min. Jenže to všechno je třeba sečíst a přepočítat na kilogramy váhy vozu. Ten jich má totiž pouze 550 a když bychom to přepočítali na jednu tunu, dojdeme k neuvěřitelnému výsledku - 769 kW na tunu!

Caparo se ale holedbá i jízdními vlastnostmi Formule 1. Aby také ne, když zavěšení kol je velmi podobné a vůbec celá konstrukce se monopostům velmi podobá. V zatáčkách tak prý bude muset řidič zvládnout přetížení až 3G, tedy stejně co vyvinou při deceleraci brzdy.

Automobil má při závodním nastavení podvozku světlou výšku pouhých 50 mm, ale lze ji zvýšit pro silniční provoz až na dvojnásobek.

Automobil jede maximálně 300 km/h. Není to mnoho, ale Caparo T1 má úplně jiné přednosti. Například zrychlení z 0 na 96 km/h zvládne za 2,5 s a za pět sekund už jede vůz rychleji než 160 km/h.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Nyní tedy vyzýváme všechny české milionáře, aby zapomněli na Bugatti Veyron, Maserati MC12, Ferrari 599 GTB a raději si pořídili Caparo T1. Jede mnohem lépe, vypadá lépe a exkluzivita je zaručena. Vždyť stojí necelých 10 000 000 Kč.