Hlavní obsah

Leasingové firmy musejí uvádět výslednou cenu aut

Právo, tyš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Leasingové firmy musejí v reklamě uvádět roční procentní sazbu nákladů nebo příklad jejího výpočtu. Rozhodl o tom Nejvyšší správní soud (NSS). Soudci se tak postavili na stranu spotřebitelů a dospěli k závěru, že finanční leasing je nutno zahrnout pod spotřebitelský úvěr.

Článek

K verdiktu dospěl NSS poté, co se na něj obrátila společnost ŠkoFIN. Ta nesouhlasila s pokutou od České obchodní inspekce (ČOI), kterou dostala po kontrole v srpnu 2003. Uvedla to mluvčí NSS Sylva Dostálová.

Firma v reklamních materiálech uvedla náklady na spotřebitelský úvěr, ale bez roční procentní sazby i bez návodu, jak k výsledné částce, kterou člověk za automobil nakonec zaplatí, dospět (roční procentní sazba nákladů na spotřebitelský úvěr je podíl z dlužné částky, který člověk musí zaplatit věřiteli za jeden rok.)

ŠkoFIN musí zaplatit tři tisíce korun - NSS stížnost firmy zamítl. Původní pokuta od obchodní inspekce činila 15 tisíc korun, ředitel inspektorů ji posléze snížil na pětinu. Leasingová společnost neuspěla se žalobou u Městského soudu v Praze, proto se obrátila na Nejvyšší správní soud.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám