Ještě letos na podzim můžeme čekat koncept vozu Opel Vectra, který v sériové verzi přijde na trhy již na konci příštího roku. Není už tajemstvím, že koncept Opel Grand Tourismo Coupé (GTC) [představení vozu] na sobě nese několik prvků, které budou na vectře použity. Poté se objeví také nová Astra, jež by se měla stát hlavním tahounem prodejů.

Už nyní se rozhoduje o tom, kde se bude vyrábět. Každý podnik si samozřejmě chce ponechat výrobu tohoto lukrativního vozu, ale finanční škrty znamenají velký smutek pro belgickou továrnu. Ta si vytáhla černého Petra a může zde přijít o práci až 14 000 pracovníků. To je mnohem víc, než dosud uspořilo GM Europe v rámci restrukturalizace od roku 2005. Tehdy to bylo celkem 12 000 pracovních míst.

Astra tak zůstane ve čtyřech zemích - Polsku, Německu, Švédsku a Velké Británii (jako Vauxhall). Právě britská továrna by měla ale nést část výroby pro kontinentální potřeby.

Zastava a Astra G

Opel Astra minulé generace (řada G) je už dávno překonaná, i když se stále prodává ve čtyř- a pětidveřovém provedení, stejně jako verze kombi. Ovšem dny výroby jsou už téměř sečteny a snad již příští rok by mohlo dojít k jejímu ukončení. Jenže jak to tak vypadá, ne na dlouho. Srbská automobilka Zastava se totiž zajímá o zakoupení licence na tento vůz a jeho následnou výrobu. S tímto systémem už má rozsáhlé zkušenosti. Vždyť i dnes již vyrábí starší typ modelu Fiat Punto, v jednání je i model Stilo. [celá zpráva] Možná největším problémem bude právě velká provázanost s Fiatem, kterému by se nemuselo líbit, že Zastava koketuje i s konkurenční značkou.