Článek
Jenže to není všechno. Tak kupříkladu již v roce 2008 hodlá automobilka spustit komerční výrobu vodíkového modelu Premacy Hydrogen RE Hybrid, který bude mít výkon o 40 % vyšší a jeho akční rádius by měl dosáhnout 200 km. Dva roky poté se pak objeví zcela nový vůz s tímto pohonem a v následujících letech je v plánu vytvořit vodíkový motor s ekvivalentním výkonem třilitrového benzínového šestiválce s dosahem 400 km.
Benzín i diesel
V roce 2009 zatím pouze japonský trh dostane automobily, používající vypínání motoru na křižovatkách. Ten Mazda označuje zkratkou SISS. To pro Evropu se připravuje agregát, který by měl být schopen spalovat ekologické palivo E85.
Samozřejmostí je také výzkum a vývoj nových klasických zážehových a vznětových jednotek, které musí splnit extrémně přísné emisní limity v Evropě, ale především v USA a Japonsku.
Vyrábět, vyrábět... prodávat
Když už mluvíme o ekologii - Mazda se zavázala také podporovat hromadného zavedení bioplastů ve svých automobilech, což je jistě velmi chvályhodné předsevzetí. Ze zprávy je také zřejmé, že Mazda hodlá silně expandovat na Čínský trh. V závodě Nanjing hodlá zavést japonský systém výroby, který by měl zaručit výrobu pro následný prodej přes novou dealerskou síť až 300 000 vozů ročně.
Také Japonsko neujde změnám. Zde chce Mazda výrobní kapacitu vylepšit na 996 000 jednotek ve fiskálním roce 2007 cestou zvýšení produkce v závodě v Hirošimě o 31 000 jednotek a o 67 000 jednotek v závodě v Hofu.