Hlavní obsah

Toyota hledá cesty ke snížení nákladů v USA

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

CHICAGO

Největší japonská automobilka Toyota Motor hledá způsoby, jak snížit náklady na pracovní sílu ve Spojených státech. Prohlásil to prezident severoamerických aktivit společnosti Jim Press s tím, že stoupající náklady začínají mít negativní dopad na marže.

Článek

Vysoké výdaje na mzdy a zdravotní péči patří mezi hlavní problémy automobilového průmyslu v USA. Potýkají se s nimi zejména místní automobilky General Motors, Ford Motor a Chrysler Group. Ty kvůli vysokým nákladům a ostré asijské konkurenci pracují na rozsáhlé restrukturalizaci svých aktivit.

Press rovněž předpověděl, že celkový prodej osobních a nákladních automobilů v USA by v letošním roce mohl překročit 16,5 miliónu vozů. V loňském roce se prodej snížil o 2,2 procenta na 16,55 miliónu vozů. Většina analytiků očekává, že prodej bude letos v nejlepším případě stagnovat, někteří z nich počítají s poklesem až na 16 miliónů vozů.

Toyota zvýšila ve třetím finančním čtvrtletí končícím v prosinci provozní zisk o 19 procent na 574,79 miliardy jenů (více než 100 miliard Kč) díky silné poptávce v Severní Americe a Evropě. V celém finančním roce počítá s rekordním provozním ziskem 2,2 biliónu jenů.

Toyota je již nyní největší automobilkou světa podle tržní hodnoty. Navíc je na dobré cestě k tomu, aby se stala jedničkou i podle prodeje. Společnost si vybudovala svou pozici nabídkou bezpečných a spolehlivých automobilů za "rozumnou" cenu.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám