To, že řada F Super Duty není žádný drobek, je jasné už dlouho. Také sama firma jej rozděluje na tři kategorie - F 250/350, F350/450/550 a supertěžké náklaďáky F650/750. Poslední jmenovaná se už jako pickup neprodává. Jedná se o ohromné nákladní vozy, kterým se už dodává nad zadní nápravu to, co kupující potřebuje. To už není ani osobní vůz - k němu má dost daleko a i když není brán jako nákladní vůz, vedle MANu by se jistě neztratil.

Ford F550 Super Duty

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte na původní velikost

A chcete nějaké rozměry? Tak ty vám můžeme dodat jen v mizivé podobě. Ford totiž staví vozy přímo na tělo svým zákazníkům. Tak kupříkladu dvě menší řady mohou mít karoserii s délkou 5730 až 7254 mm. Ložná plocha závisí na délce kabiny, která je buď klasicky jednořadá (2/3 místa), jednořadá s nouzovými sedadly (až šest míst) a klasický Double Cab s až šesti místy.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte na původní velikost

Zatížení vozu je také různé. Zadní listové pružiny totiž mohou mít různý počet listů, na nápravu lze nasadit dvojmontáž a možnosti výběru tlumičů jsou tak rozsáhlé, že připomínají příplatkovou výbavu klasického osobního automobilu.

Ford F250 Super Duty

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte na původní velikost

Tak se snad pořádně podíváme alespoň na motory.

Nejmenším kouskem je vidlicový zážehový osmiválec o objemu 5,4 l s výkonem 220 kW. Jeho jméno Triton už ledacos napovídá. Druhý zážehový agregát je vidlicový desetiválec o objemu 6,8 l a výkonu 266 kW. Kdo by chtěl diesel může si objednat starý známý 6,0 l Power Stroke Diesel s 235 kW. Ten však bude zanedlouho nahrazen novým turbodieselem 6,4 l, který má nižší spotřebu než jeho předchůdce, nízké emise a vyšší výkon. Ten je instalován i v tak efektně rozebraném vozu na videu.

Rozdíl mezi F250 Super Duty Harley Davidson (dole) a F350 Super Duty Harley Davidson s dvojmontáží.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte na původní velikost

Nejtěžší řada F650/750 už ale s takovými drobečky nevystačí. Nákladní auto už potřebuje extra velký motor. Buď je zde možné nasadit již zmíněný turbodiesel, který však má výkony 147, 158 či 169 kW. V nabídce jsou však i agregáty Cummins 5,9 l a největší Catrpillar C7 ACERT 7,2 l. Točivý moment u těchto agregátů se pohybuje v rozmezí 569 až 1166 N.m.