Nové SUV se poprvé představí v lednu na detroitském autosalonu, kde však jeho premiéra bude poněkud vlažná. Bude zde totiž prezentován pouze jako koncept a sériová výroba je naplánována až o dva roky později.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

To je pro zákazníky dost špatná zpráva, protože tou dobou tu bude už spousta konkurence. Nejen že tu je již nyní nacpáno korejskými levnými a dobře vybavenými vozy, ale přijde například i Volkswagen Tiguan [celá zpráva], Audi Q5, Mercedes-Benz GLK či Land Rover Freelander. S ním navíc XC60 sdílí plno komponentů, ale bůh ví, jak tomu bude za tři roky - to je v automobilovém světě dost dlouhá doba a freelander byl představen nedávno i v České republice [celá zpráva].

Menší a baculatější bratr XC90

Švédská automobilka pro USA připravila koncept, jehož vzhled je už méně typický pro současnou linii značky. Sice má stále konzervativnější přední masku s typickými prvky, pořád mají zadní světla svou vlnku a víko zavazadelníku je podle třicítky prosklené, ale jinak je to spíš baculatý Ford. Tolik linií a oblin neměly snad ani "barokní modely s modrým oválem vyráběné v USA v devadesátých letech minulého století. Ale uvidíme, jak moc si těchto křivek přenese koncept do sériové výroby.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

V interiéru zaujme přístrojová deska, která má centrální panel čistě bílý a pomítají se na něj nejdůležitější údaje. Tato varianta asi z pásů sjíždět nebude, ale i ta klasika je jistě pěkná. Zajímavá jsou také sedadla, která mají uprostřed volný pruh. Ten zvyšuje výhled dozadu, lépe odvětrává záda a lze do něj upevnit i posuvnou čtecí lampičku.

Teréňák nečekejte

Volvo XC60 bude jistě typickým představitelem své třídy. Nepředpokládáme, že by měl stálý pohon všech kol a redukce - spíš se bude klasicky spoléhat na spojku Haldex a elektronické pomocníky. Pod kapotou se objeví tradiční pěti- a šestiválce Volvo. Pravděpodobně však již v nové generaci, která by měla splňovat i extrémně přísné emisní limity některých států USA.