Hlavní obsah

Koenigsegg chce zpět titul pro nejrychlejší auto

Novinky, Jan Čech

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ŽENEVA

Donedávna patřil titul nejrychlejšího vozu světa málo známé švédské značce Koenigsegg, která s modelem CCR pokořila hranici 395 km/h. Po investicích několik milionů eur dokázal koncern Volkswagen dotáhnout Bugatti Veyron až na čtyřstovku. Koenigsegg však vrací úder - uvede model CCX.

Článek

Když Koenigsegg přišel o svůj nejrychlejší vůz, snaží se alespoň zviditelnit s rekordy, které trhá model CCR. Tak kupříkladu z 0 na 200 km/h dokázal tento supersport zvládnout za 9,6 s. To je zatím nejlepší hodnota v sériově vyráběných automobilech.

Jenže teď je tu ženevský autosalon, a to je příležitost, která se nesmí opominout. Bugatti Veyron se může zase třást. Švédská značka vedená Christianem von Koenigseggem totiž představí svůj třetí model, jenž si s CCR či dokonce Veyronem nezadá. Koenigsegg CCX pravděpodobně ponese ten samý motor co CCR - přeplňovaný osmiválec o objemu 4,7 l o výkonu 592 kW. Stovku s pevným startem pokoří jistě minimálně stejně rychle (3,2 s) a maximálka 395 se asi také dlouho neudrží. Hmotnost vozu bude pouze 998 kg, tedy o 180 kg méně, než má současné CCR. To všechno za cenu 650 000 dolarů (asi 16,5 milionu korun), tedy o polovinu levněji než u Bugatti Veyron.

Koenigsegg CCR

Až do minulého roku nejrychlejší vůz světa je vyráběn ve Švédsku. Uhlíková karoserie typu monocoque je doplněna voštinovými deformačními členy. Podvozek je vyloženě závodní - dvojité závěsy s pružením pushrod a elektronicky stavitelnou výškou. Vidlicový osmiválec se suchou skříní přeplňuje duální odstředivý kompresor Rotex. Maximální výkon 592 kW při 6900 ot./min, točivý moment 920 N.m. Maximální rychlost 395 km/h, zrychlení 0-100 km/h za 3,2 s.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám