Hlavní obsah

Mužské kníry opět upozorňují na závažnost rakoviny prostaty

Novinky, das

Celosvětově měsíc listopad patří již tradičně knírům. Pokud si muž nechá během listopadu narůst knír, dává tak svému okolí najevo, že mu záleží na jeho zdraví a plně si uvědomuje závažnost rakoviny prostaty. Zároveň tak chce z této nemoci učinit veřejně diskutované téma a upozornit na důležitost prevence.

Foto: Movember.com

Tomáš Klus s manželkou Tamarou.

Článek

Rakovina prostaty je v Česku nejčastější formou nádorového onemocnění u mužů. Každoročně onemocní pět tisíc Čechů a 1 600 jich nemoci podlehne. I přes tato alarmující čísla úroveň informovanosti, porozumění a podpory boje proti rakovině prostaty výrazně zaostává za podporou boje za ženské zdraví.

Mezinárodní projekt Movember (složenina anglického slangového výrazu pro knírek a názvu měsíce listopad) má za úkol toto všechno změnit. Jeho cílem je zvýšit povědomí o této nemoci a zdůraznit důležitost prevence.

Také letos Movember podpoří celá řada našich osobností jako Tomáš Klus, Jiří Menzel, David Svoboda, Lukáš Langmajer, Jiří Langmajer, Vlasta Korec, Steve Lichtag, Michal Dvořák, Libor Podmol, Tereza Chlebovská, Mahulena Bočanová, Renata Langmannová, Zorka Hejdová a další.

Foto: Movember.com

Libor Podmol

Zúčastnit se může každý

Stačí, když se první dny v listopadu muž zaregistruje s čistě oholenou tváří na webové stránce Movember.com a v průběhu měsíce si jako Mo Bro pečlivě pěstuje knír jako symbol Movemberu. Každá odpověď na otázku nové vizáže znamená rozšíření informace o Movemberu a tedy riziku rakoviny prostaty.

Mo Bro se tak během 30 listopadových dní stanou chodícími a mluvícími billboardy a přes jejich aktivity a slova se bude iniciovat soukromá či veřejná diskuze, jež zvýší povědomí o často zanedbávané tematice, kterou je mužské zdraví. Podpořit muže samozřejmě mohou i ženy, v tomto případě Mo Sistas, které budou nabádat i další muže, aby se projektu zúčastnili.

Foto: Movember.com

David Svoboda

Tím, že se podporovatelé Movemberu zaregistrují, získávají možnost na svém kníru „vydělat“ peníze, které poté poputují do nadačního fondu Muži proti rakovině. V loňském roce se podařilo všem příznivcům Movemberu v České republice vybrat přes dva milióny korun.

Svým významným podílem přispěla i zaměstnanecká sbírka společnosti Seznam.cz, kde bylo vybráno přes 145 000 Kč a firma se tak stala druhou nejúspěšnější firmou v Čechách, která přispěla Movemberu. Přičemž sbírka se bude opakovat i v letošním roce. Na Streamu k tomu byl spuštěn kanál Movember .

V loňském roce vyhrála interní kampaň Seznamu k Movemberu české ceny Institutu interní komunikace a zároveň se dostala do finále mezinárodních cen FEIEA Grand Prix 2013 (vyhlášení proběhne až 28/11)

Zapojit se do projektu tak mohou nejen jednotlivci, ale i firmy, a tím přispět na skutečně dobrou věc.

Foto: Movember.com

Manželé Hejdovi

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám