Příliš časté cvičení snižuje ženskou plodnost až trojnásobně
Cvičení a posilování je samozřejmě zdraví prospěšné, ale nic se nemá přehánět. Jak uvedl britský deník The Daily Telegraph, každodenní cvičení v posilovně nebo gymnastika až do vyčerpání může až trojnásobně snížit možnost otěhotnění.
Cvičení nadoraz může mít neblahý vliv na ženskou reprodukci.
FOTO: fotobanka Profimedia
pondělí 9. listopadu 2009, 12:18
Při cvičení se totiž v ženském organismu spaluje mnoho energie, jež je tělu zapotřebí pro úspěšné otěhotnění. Vyplynulo to ze studia norské Univerzity vědy a techniky, která zkoumala tři tisíce žen. Průzkum sledoval frekvenci, délku trvání a intenzitu cvičení v letech 1984-1986. O deset let později byly ženy požádány o informace z průběhu otěhotnění a těhotenství.
Je velmi pravděpodobné, že tělesná aktivita na vysoké nebo naopak nízké úrovni, má negativní vliv na plodnost, zatímco střední aktivita je prospěšná,Gudmundsdottirová
Sigridur Lara Gudmundsdottirová, vedoucí průzkumu, uvedla překvapivý závěr: "Z celé škály žen jsme vybrali dvě skupiny, u nichž bylo zvýšené riziko neplodnosti. Ty, které cvičily skoro každý den, a ty, jež sportovaly do úplného vyčerpání."
I když se do výsledků studie započítávaly další faktory jako věk, váha, rodinný stav a kouření, ukázalo se, že ženy, které cvičily do úmoru, měly trojnásobně vyšší problémy s plodností než ty sportující lehce.
"Avšak negativní účinky cvičení do vyčerpání po několika letech nakonec odezní a ženám se většinou podaří otěhotnět," uklidnila čtenářky Gudmundsdottirová. Upozornila ale, že dívky a ženy si samozřejmě mají udržovat dobrou kondici, ale s mírou. Měly by se zároveň vyhnout extrémům.
| Přečtěte si také: Nový test plodnosti varuje, kolik času ženě zbývá na početí dítěte |
Karolina Zarzycká, Novinky
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



