Nedostatek vitaminu D škodí srdci
Nedostatek vitaminu D v lidském organismu může mít až smrtelné následky. Jak ukázaly poslední výzkumy, nízká hladina vitaminu D vede k srdečním onemocněním a mrtvici.
Vitamin D dodává tělu sluníčko.
FOTO: Archiv, Novinky
pondělí 2. listopadu 2009, 9:48 - New York
Vitamin D je látka, kterou většinou získáváme díky slunečnímu záření a je obsažena také v některých potravinách.
Dr. Annamari Kikkinenová z finského Národního zdravotního institutu v Helsinkách zkoumala souvislost mezi obsahem zmíněného vitaminu a kardiovaskulárními nemocemi u 2817 mužů a 3402 žen.
Účastníkům studie bylo průměrně 49 let a neměli žádné příznaky srdečních nemocí. Během následujících 27 let zemřelo 640 z nich na srdeční selhání a 293 na mrtvici. Ukázalo se, že oproti osobám s nejvyšší hladinou vitaminu D v krvi bylo riziko vzniku těchto nemocí o polovinu vyšší u těch, kteří ho měli nejméně.
Tento fakt neovlivnily ani jiné faktory, například věk, pohlaví, životní styl nebo roční období, během něhož docházelo k měření.
"Všichni účastníci naší studie měli méně vitaminu D, než je optimální," uvedla Kikkinenová a dodala: "Mechanismus, jakým tento vitamin ovlivňuje náš cévní systém, není dosud znám. K jeho pochopení je třeba další výzkum."
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



