Snížení příjmu potravy u starších lidí zlepšuje paměť
Snížení příjmu potravy může mít pozitivní vliv na postavu a zdravotní stav srdce a cév. Podle odborníků může mít blahodárné účinky zvláště na starších osoby. Ty, které se stravují jen střídmě a spíše v menším množství, totiž mají lepší a výkonnější paměť. Po snížení příjmu energie u starších osob dochází také k oddálení nástupu Alzheimerovy choroby.
Lehká dieta má pozitivní vliv na paměť a oddálení Alzheimerovy choroby u starších lidí. Ilustrační foto.
FOTO: NOVINKY/Ondřej Krynek
pondělí 2. února 2009, 8:34
Doktorka Agnes Flölová z univerzity v Münsteru testovala krátkodobou paměť u padesáti lidí ve věku kolem šedesáti let, kteří trpěli nadváhou, ale nebyli obézní.
Třetina z testovaných osob musela během výzkumu konzumovat o třetinu méně potravy než v běžný den. Po třech měsících měli lidé držící dietu o dvacet procent lepší výsledky v testech krátkodobé paměti. V průměru si dokázali vybavit 12,5 slova, zatímco lidé bez diety jen 10,5.
Vhodné pouze pro obézní lidi
„Dvě slova se vám nemusejí zdát hodně, ale je to víc, než ukazuje rozdíl mezi lidmi mladšími třiceti let a staršími padesáti let,“ tvrdí Flölová.
Osoby dodržující dietu měly nižší hladinu glukózy a inzulínu v krvi, což souvisí s vyšší neurální aktivitou a vysvětluje celý princip studie.
Snížení příjmu potravy má však význam jen u osob s nadváhou či obézních, u štíhlých lidí může snížení příjmu energie vést k nežádoucím účinkům.
Žena
Na co by muži ve vztahu neměli zapomínat
Kdyby muži i ženy věděli, po čem přesně jejich protějšek touží a jaká má tajná přání, byl by možná nejeden partnerský vztah mnohem...
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...



