Tři šálky čaje denně sníží riziko rakoviny prsu až o třetinu
Čaj bohatý na antioxidanty může být vhodnou prevencí řady onemocnění včetně rakoviny. Podle floridských odborníků je prokázána ale především jeho preventivní účinnost v případě rakoviny prsu u žen. Ty, které si dopřejí tři šálky tohoto nápoje denně, mohou snížit riziko onemocnění zhoubnou chorobou až o třetinu.
Kvalitní čaj je všelék.
FOTO: Jan Kulveit / ShutterStock
pondělí 26. ledna 2009, 9:00
Riziko vzniku nádoru u žen mladších padesáti let se ve studii expertů z Moffittova onkologického centra v Tampě snížilo až o 37 procent, když si dopřály tři šálky čaje denně.
Nad padesátku už čaj nezabírá
U žen starších padesáti let však stejný účinek čaje pozorován nebyl. Podle floridských onkologů je to zřejmě tím, že látky obsažené v čaji působí proti typům nádorů, které mají tendenci vznikat v těle mladších žen.
U lobulárního typu nádoru je vliv čaje dokonce ještě vyšší, u tohoto typu rakoviny může konzumace čaje třikrát denně snížit riziko výskytu u žen mladších padesáti let až o 66 procent.
„Pravidelná konzumace čaje, zvláště v umírněném množství, může snižovat riziko rakoviny u mladších žen. S ohledem na to, že je čaj nejčastěji konzumovaným nápojem na světě, máme velmi atraktivního kandidáta na prevenci rakoviny prsu,“ věří autor studie Nagi Kumar.
Žena
Na co by muži ve vztahu neměli zapomínat
Kdyby muži i ženy věděli, po čem přesně jejich protějšek touží a jaká má tajná přání, byl by možná nejeden partnerský vztah mnohem...
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...



