Káva snižuje u žen riziko rakoviny dělohy
Káva je předmětem výzkumů řady lékařských pracovišť na celém světě. Bezpočet studií z posledních let hovoří o tom, že tento nápoj v malém množství tělu neškodí, ale prospívá. Podle japonských odborníků však ženy konzumující pravidelně větší množství kávy trpí méně rakovinou dělohy.
Všeho s mírou - v případě kávy se však ukazuje, že i větší množství může mít blahodárné účinky na zdraví.
FOTO: answers.com
středa 3. září 2008, 9:20 - TOKIO
Studie vedená pod záštitou japonského ministra zdravotnictví sledovala 54 tisíc žen ve věku mezi 40 a 69 roky. Patnáctiletý výzkum si všímal také různých dalších faktorů, které mohou ovlivňovat vznik rakoviny. Během sledovaného období ze vzorku onemocnělo rakovinou dělohy 117 žen.
Vědci z japonského Národního onkologického centra pak rozdělili sledované ženy do čtyř skupin podle toho, jak konzumovaly kávu. Z analýzy výsledků vyplynulo, že ženy pijící denně více než tři šálky kávy, onemocněly rakovinou dělohy o 60 procent méně často než ženy, které pily kávu méně než dvakrát týdně.
"Káva může mít vliv na snižování hladiny inzulínu, pravděpodobně tak omezuje riziko rakoviny dělohy,“ uvedli japonští vědci v závěru své studie.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



