Hořká čokoláda dokáže snížit krevní tlak u lidí s nadváhou
Kakao obsahuje řadu látek, které blahodárně působí na lidský organismus. Podle amerických vědců však tento horký nápoj nebo extra hořká čokoláda mohou pomáhat osobám s nadváhou. Kakao totiž u nich dokáže snížit krevní tlak. Ovšem pouze tehdy, je-li konzumováno bez cukru.
Vědci z Yale University sledovali 45 zdravých osob, jejichž BMI bylo na přechodu mezi nadváhou a obezitou.
FOTO: caffeadamo.com
úterý 22. července 2008, 7:20 - NEW HAVEN
Vědci z Yale University sledovali 45 zdravých osob, jejichž BMI bylo na přechodu mezi nadváhou a obezitou. Někteří z účastníků pokusu pak konzumovali čokoládovou tyčinku obsahující 22 gramů kakaa. Zbytek účastníků dostal také tyčinku, ale ta kakao neobsahovala. Nikdo z dobrovolníků netušil, jakou tyčinku konzumuje.
Docent David L. Katz pak před a po testovacím období měřil všem osobám krevní tlak a nechal je podstoupit vyšetření ultrazvukem. Z výsledků jasně vyplynulo, že osoby konzumující kakao měly mnohem lepší krevní tlak a funkci cév ve srovnání s těmi, kteří jedli pouze tyčinky bez obsahu kakaa.
Ovšem pak docent Katz při dalším testování zjistil, že důležitou roli hrál ve všem cukr. Pokud osoby konzumovaly slazené kakao, pak byl účinek na krevní tlak a funkci cév nižší. Nejsilnějšího efektu bylo naopak dosaženo při podávání hořkého neslazeného kakaa. Je tedy zřejmé, že stejný vliv nemůže mít slazený kakaový nápoj či mléčná čokoláda.
Žena
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...
Jak se vypořádat s rozchodem a jít dál
Rozchod je sám o sobě velmi bolestný, nemá proto cenu si ho ještě ztěžovat nerozumným chováním, které jen prodlužuje utrpení. Existují...



