Čokoláda pomáhá proti infarktu
Britští lékaři provádějí studii, která by měla potvrdit názor, že čokoláda snižuje riziko infarktu, a to především u žen s cukrovkou. Čokoláda vyrobená z kakaových zrn obsahuje přírodní látky flavonoidy, které regenerují a zpevňují cévy.
Dobrá zpráva pro všechny mlsouny - čokoláda je zdravá.
FOTO: Novinky
pondělí 16. června 2008, 9:40 - LONDÝN
Vědci z britské univerzity University of East Anglia v současné době prověřují teorii, že dodání flavonoidů do potravy poskytuje doplňkovou léčbu kardiovaskulárních chorob. Riziko smrti kvůli tomuto onemocnění ohrožuje zvláště ženy s cukrovkou a zvlaště po menopauze.
Lékaři sledují 150 žen do 70 let, které trpí cukrovkou typu B a které více než rok užívají léky na snížení hladiny cholesterolu. Jejich studie by měla potvrdit, že přírodní flavonoidy s popsanými vlastnostmi mohou významným způsobem působit při prevenci chorob majících svůj původ v oxidačním poškození biologických struktur (ateroskleróza, kardiovaskulární onemocnění).
Vhodný způsob stravování a příjem potravin s vyšším obsahem flavonoidů by mohl pomoci při léčbě těchto chorob a předcházení jim. Tato cesta ke zvýšení příjmu antioxidantů je zřejmě vhodnější než podávání samotných antioxidačních preparátů jako vitamín C a E.
Všeho s mírou, i čokolády
"Blahodárný účinek flavonoidů na kardiovaskulární systém se předpokládá již dlouhou dobu," komentuje první výsledky nové studie MUDr. Martin Gadireddi ze společnosti Synlab, provozující největší síť humánních laboratoří u nás.
Zároveň ale lékař dodává: "Přestože flavonoidy jsou obsaženy i v jiných potravinách - borůvkách, černém a zeleném čaji a červeném víně, nejvíce je jich v hořké čokoládě. Díky novým výrobním metodám jsou dnes výrobci schopni vyrobit tmavou čokoládu s obsahem 95% původních flavonoidů."
Pacienti však musí však mít na paměti, že čokoláda vedle prospěšných látek obsahuje i hodně tuku a proto musí být konzumována opatrně. Její konzumace by měla být součástí vyvážené diety, bohaté na ovoce a zeleninu, s nízkým obsahem tuku a cholesterolu a s množstvím kalorií, odpovídající potřebám zdravého organismu.
Žena
V Brně začaly veletrhy módy a obuvi Obrazem
Venku mínus dvanáct, uvnitř pavilonu P podívaná, která dokázala rozehřát. Tak začaly v neděli na brněnském výstavišti odborné kontraktační...
Jan Tříska: Pravda a láska jednou určitě zvítězí Video
Už pětatřicet let žije na břehu Pacifiku, za svou hereckou profesí však jezdí po celém světě. Kvůli poslední sérii představení Kumšt...
Život s despotou? Utečte, dokud to jde Video
Zamilovat se do despoty není nic složitého. Většina z nich působí na první pohled velmi mile, starostlivě až láskyplně. Ženy v nich...



