Kravské mléko před druhým rokem věku zvyšuje riziko cukrovky
Mléko sice možná patří do škol, ale na jídelníčku nejmenších dětí by nemělo být vůbec. Podle finských odborníků totiž příliš časné podávání mléka batolatům zvyšuje riziko, že onemocní diabetem typu 1, který je závislý na podávání inzulínu.
Dětem do dvou let věku vadí kravské mléko, ale také veškeré mléčné výrobky.
FOTO: southeastdairy.org/
úterý 13. května 2008, 8:30 - HELSINKI
A vadí nejen přímo kravské mléko, ale také veškeré mléčné výrobky. Matky by s nimi měly počkat ve výživě svých potomků až do vyššího věku, bezpečné jsou tyto potraviny až pro děti od dvou let věku.
Finové ve své studii z roku 1993 zjistili, že v mléce je obsažena bílkovina beta-laktoglobulin, která stimuluje dětský organismus k tvorbě protilátek napadajících glykodelin – protein důležitý pro odolnost imunitního systému.
To vede postupně k tomu, že se obranyschopnost dítěte narušuje a imunitní systém ničí buňky ve slinivce, které jsou zodpovědné právě za tvorbu inzulínu. Tak v těle dochází k poklesu hladiny tohoto důležitého hormonu a vzniká diabetes typu 1. Již dříve se přitom uvádělo, že časné podávání kravského mléka dětem může způsobit alergii na kravské mléko.
Doktorka Marcia Goldfarbová z amerického Portlandu studii, vysvětlující vztah mezi konzumací kravského mléka u kojenců a vzniku diabetu, publikovala v odborném časopise Journal of Proteome Research.
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



