Hlavní obsah

Kapitán letadla zemřel, nouzově přistál druhý pilot

– Dauhá

Během letu z filipínské Manily do katarského Dauhá zemřel ve středu pilot letu 645. Po jeho úmrtí byl let odkloněn do malajského Kuala Lumpuru, kde se strojem přistál druhý pilot, uvedla AFP. Katarské aerolinky neuvedly příčinu smrti pilota. Zřejmě dostal infarkt. Jeho věk nebyl zveřejněn.

Foto: Profimedia.cz

Letadlo katarských aerolinek po nouzovém přistání

Článek

„Katarské aerolinie s lítostí oznamují, že kapitán letu 645 z Manily do Dauhá zesnul během letu,“ uvedla ve svém prohlášení letecká společnost Qatar Airwaves. Dodala, že let byl odkloněn do Malajsie. V Kuala Lumpuru nastoupila nová posádka a stroj po dvouhodinové pauze odstartoval do Dauhá.

Tragická událost ukazuje, jak důležité je, že moderní letadla mají dva piloty, i když se z úsporných důvodů stále zmenšuje počet členů posádky.

Ryan Air uvažoval jen o jednom pilotovi

Majitel irské nízkonákladové společnosti Ryan Air Michal O´Leary přitom už dříve naznačil, že vzhledem k prudkému rozvoji technologie by bylo v příštích letech možné redukovat počet pilotů na jednoho.

Na konci září proto své vyjádření pro deník Irish Times korigoval: „Autopilot už nyní má na starosti většinu letu. Chcete, aby druhý pilot byl vypuštěn? Jistě ne. Ale možná by mohl obsluhovat v době, kdy je autopilot zapnutý. Podle něj to nebude ale dříve než za deset let.

O´Leary je vůbec znám velmi radikálními nápady a prohlášeními, která se později musejí mírnit. Jedním bylo, že chce zpoplatnit záchody na palubě a snížit jejich počet.

"Bylo to nedorozumění. Nechceme peníze za použití toalet. Ale chceme odstranit dvě ze tří toalet na letech, které trvají hodinu a místo nich umístit do letadla dalších šest sedaček. Zatím se to nepodařilo, protože úřady mají obavy, že by to v případě nouzového přistání zpomalilo opuštění letadla," řekl. O´Leary oponuje, že stejně jako další sedačky v tom brání stávající toalety.  [celá zpráva]

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám